Perancangan Perancangan In Store Media Sebagai Inovasi Media Promosi Couple Distro
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v3i1.368Keywords:
In store media, Promosi, TOWS, DistroAbstract
The development of the fashion business is currently experiencing rapid development. This was marked by profileration of innovative and quality fashion products and a variety of loyal fashion followers. A paradigm shifts towards the function of clothing occurs, clothing function does not only to cover and protect the body, but as a reflection of personality, lifestyle, and social status. This has a broad impact on the fashion industry in Indonesia, especially distros. The word distro stands for various kinds of fashion products. Couple Distro is on of the distro located in Malang City. The TOWS method is used to analyze data that has been collected and will be used as a concept for design. The purpose of this study was to design t-shir hang tags, hang tag accessories, shirt hangers, business cards, sales notes, packagin boxes, stuffler, shopping bags, flyers, flyer dispensers, pins, mini banners, x banners, poster in stores, in store catalog, store assistant uniform, cashier table design, room fittings, window display, interior display, and exterior tabel
Downloads
References
Hadijah, I. (2014). Upaya Peningkatan Export Drive Industri Fashion Di Era Globalisasi. Teknologi Dan Kejuruan, 37(1), 95–108.
Hakim, L. N. (2013). ULASAN METODOLOGI KUALITATIF : WAWANCARA TERHADAP ELIT Review of Qualitative Method : Interview of the Elite. Aspirasi, 4(2), 165–172.
Hasanah, H. (2017). TEKNIK-TEKNIK OBSERVASI (Sebuah Alternatif Metode Pengumpulan Data Kualitatif Ilmu-ilmu Sosial). At-Taqaddum, 8(1), 21. https://doi.org/10.21580/at.v8i1.1163
Mashadi, M., Tinggi, S., & Ekonomi, I. (2019). Analisa TOWS. (May). https://doi.org/10.13140/RG.2.2.16041.44646
Nugroho, N. T., Widarko, A., & Priyono, A. A. (2016). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN KONSUMEN PADA DISTRO HIGAIN MALANG Oleh. 186–199.
Sanyoto, S. E. (2006). Metode Perancangan Komunikasi Visual Periklanan (p. 147). p. 147. Yogyakarta: Dimensi Press.
Sudarsono, B. (2017). Memahami Dokumentasi. Acarya Pustaka, 3(1), 47–65. Retrieved from https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/AP/article/view/12735
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.