Visual Identity of Nimade Donuts as a Promotional Media in Malang City
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v6i01.733Keywords:
Visual Identity, Nimade Donuts, branding, promotion media, malang cityAbstract
This research discusses visual identity as a promotional medium because Nimade Donuts does not yet have a visual identity so that customers have difficulty knowing this brand.In this study, Nimade Donuts strives to use more efficient promotional media by making logos, packaging, business cards, posters and x-banners. This promotional media will later become one of the print media used and placed in the Nimade Donuts store.The Nimade Donuts logo that is applied to acrylic will later become a sign system that is placed in front of the Nimade Donuts store to make it easier for customers. Of the questionnaires distributed to 30 respondents as much as 90,78% stated that the selection of visual identity and photo promotion media strongly agreed and was in accordance with the target market so that with the existence of visual identity and promotional media this had answered the problem formulation.
Keywords: Nimade Donuts, visual identity, branding, promotion media, Malang city
Downloads
References
Anggraini, Lia S & Kirana Nathalia. Desain Komunikasi Visual (Dasar – dasar Panduan untuk Pemula). Bandung. Nuansa Cendikia. 2014.
Arikunto, S. (2008). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.
Kusrianto, Adi. Pengantar Desain Komunikasi Visual. Yogyakarta. ANDI. 2007
Kusmiati, A, S. Pudjiastuti & P. Suptandar. 1999. Teori Dasar Desain Komunikasi Visual. Jakarta: Djambatan.
Lamb, Charles W., Joseph F. Hair, Carl Mc. Daniel. 2001. Pemasaran. Penerjemah David Octarevia. Edisi I. Jakarta: Salemba Empat.
Latuheru, JD. 1988. Media Pembelajaran dalam Proses Belajar Masa kini. Jakarta: DepdikbudMason R.
Nazir, (1998). Metode Penelitian , Jakarta : Ghalia Indonesia.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.