Visual Identity Gong Production Malang as Promotion Media
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v6i02.708Keywords:
visual identity, logo, gong pro, brandingAbstract
Amidst of nowadays hustle and bustle society, organizing and managing an event is such a tiresome work. Not everyone are able to organize and manage their own events. Then there comes an event organizer service. But the event organizer services are also increasingly widespread, so there must be a identity as differentiator in order to be known in the public. An example is a visual Identity. Gong Production Malang as agency that recently established an event organizer service from traditional dance studio requires visual identity. These visual identities are logo, stationery kits, publication media in the such as banner, x-banner and Instagram feeds, uniform t-shirts and key chain accessories. Aside from being a differentiator, the existence of a visual
identity also makes Gong production Malang looks professional and considerable by most people.. It was proven by validation results that shows percentage of 82,58%, which means it was quite successful.
Downloads
References
Darmawanto, Eko (2019). Desain Komunikasi Visual II Perancangan Identitas Visual. Jepara: Unisnu Press.
Kartika, Jessica Diana., & Rudyant Siswanto Wijaya. (2015). Logo Visual Asset Development. Jakarta: Elex Media Komputindo
Luturean, Bachruddin Saleh (2019). Strategi Bisnis Pariwisata. Bandung: Humaniora.
Noor, Juliansyah (2017). Metodologi Penelitian: Skripsi, Tesis,Disertasi, dan Karya Ilmiah. Jakarta: Kencana.
Raden, Agung Zainal M. (2016) Tipografi, Sejarah dan Klasifikasinya. Jakarta: Universitas Indraprasta PGRI.
Tinarbuko, Sumbo (2015) DEKAVE Desain komunikasi visual-Penanda zaman masyarakat global. Yogyakarta: CAPS
Sriwitari, Ni Nyoman (2014) Desain Komunikasi Visual. Yogyakarta: Graha Ilmu
Sugiyono. (2014) Metode Penelitian kuantitatif, kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta
Suprapto, Untung (2018) Komputer dan jaringan dasar. Jakarta: Kompas Gramedia
Tersiana, Andra (2020) Metode Penelitian. Yogyakarta: Anak Hebat Indonesia
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.