Perancangan Corporate Identity Design As A Promotional Media For Panji Museums
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v2i2.321Keywords:
Museum, Panji, Corporate identityAbstract
The story of Panji is a native culture of Javanese society that has spread to foreign countries. The human values in the Panji stories are an integral part of Javanese culture. The Panji Museum which is a place to preserve and maintain that the Panji culture is not lost to the times will soon be ready to be opened to the general public. However, the Panji Museum currently does not have a visual identity to introduce and promote its existence. The purpose of this study was to design a visual identity design from Panji Museum in the form of corporate identity as a promotional medium. It is hoped that this research can produce corporate identity designs in the form of logos, museum catalogs, museum merchandise, posters and booklets that are in accordance with the characteristics of the Panji Museum.
Downloads
References
Baried, Siti Baroroh, dkk. 1987. Panji: Citra Pahlawan Nusantara. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Herdiansyah, Haris. (2010). Metodologi Penelitian Kualitatif Untuk Ilmu-Ilmu Sosial. Jakarta: Salemba Humanika.
Moleong, L.J. (2014). Metodologi Penelitian Kualitatif, Edisi Revisi. Bandung : Remaja Rosdakarya
Pramono, Soleh Adi. (2014). Panji: Belajar dari Masa Lalu untuk Merancang Masa Depan Panji Dalam Seni Pertunjukan Wayang Topeng Malangan. Prosiding Seminar Tokoh Panji Indonesia, hal. 112. Yogyakarta: Bagaskara.
Rustan, Surianto. (2009). Mendesain LOGO. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama
Sanyoto, S.E. (2006). Metode Perancangan Komunikasi Visual Periklanan. Yogyakarta: Dimensi Press
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Bisnis (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D). Bandung: Alfabeta.
Supriyanto, Henri. (2001). Kidungan Ludruk. Malang: Pemprov Jawa Timur & Widya Wacana Nusantara
Wiryawan, B. Mendiola. (2008). Kamus Brand A-Z). Jakarta: Red & White Publishing.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.