Brand Identity Produk Owa Outdoor Di Wilayah Malang Raya Sebagai Media Promosi
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v5i2.638Keywords:
Promotional Media, Owa Outdoor, Brand Indentity, OutdoorAbstract
The development of dressing while on vacation in the open has been a very trend among teenagers and adults. Owa Outdoor is a brand store that sells clothing such as jackets, flannel shirts, shirts, pants, and bags. With the change of name and logo, what was originally called Owa Store became Owa Outdoor, so there was the introduction of a new identity.The solution offered in this research is the design of the Brand Identity for Outdoor Gibbons as a promotional medium. Where Brand Identity is an element of a brand that can be seen with the naked eye which can be in the form of characters, aspects of color, symbols or typologies that contain the value of a product in a company that is intended so that consumers understand the product.The results of the test using the questionnaire method in this study showed that of the five target consumers who agreed with the Brand Identity design, they were able to introduce, give trust and attract consumers with packaging and merchandising.
Downloads
References
Kusrianto, Adi. Pengantar Desain Komunikasi Visual Yogyakarta : PBT Yogyakarta.2007.
Ma’ruf, Hendri. Pemasaran Ritel. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama. 2006.
Nathalia dan Lie. Desain Komunikasi Visual. Dasar-dasar untuk pemula Bandung : Nusa Cendikia.2014
Sihombing, Danto MFA. Tifografi Dalam Desain Grafis. Jakarta : Gramedia Pustaka Utama.2015
Sudiana, Dendi, Komunikasi Periklanan Cetak, Bandung: Remaja Karya CV. 1986.
Sanyoto, Drs. Ebi Sadjiman. Nirmana Elemen-Elemen Seni Desain. Yogyakarta. Jalasutra. 2009.
Saladin, Djaslim. Unsur-Unsur Inti Pemasaran dan Manajemen Pemasaran. Bandung : Mandar Maju. 1996.
Simamora, Bilson. Panduan Riset dan Perilaku Konsumen. Jakarta: Gramedia. 2007.
Supriyati. Metode Penelitian . Bandung : Labkat Press Unikom. 2011.
Tinarbuko, Sumbo.. DEKAVE (Penanda Zaman Masyarakat Global). Yogyakarta: CAPS. 2015.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.