A documentary video on the use of online media by transgender people in Sapeken District consuming skin supplements.
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v7i01.910Keywords:
Online Media,Documentary Video, Consumption BehaviorAbstract
Although geographically and socio-culturally the drag queens on the Island / Sapeken Village live within limitations. However, they continue to try to show their existence as the third gender in society. One of them is by taking care of the skin so that it still looks healthy and bright. This study aims to determine the use of online media in waria in Sapeken District in consuming skin supplements. The main characteristics of online media are interconnectedness, access to individual audiences as recipients and senders of messages, interactivity, diverse uses as open characters, and their ubiquitous nature. The basis of this research is descriptive qualitative. This is a series of procedures in an effort to solve the problem under study by describing the object of research based on real facts. This research report contains excerpts of data that give an idea of the presentation of the report. The final value conclusion is 93% with the success rate of "Excellent", the results of the audience of the transgender documentary video on Sapeken Island consider it with easy information to understand.
Downloads
References
Ayawaila, G. R. (2008). Dokumenter: Dari Ide sampai Produksi. FFTV-IKJ Press.
Baksin, Askunrifai. (2009). Videografi. Operasi Kamera dan Teknik Pengambilan Gambar. Bandung : Widya Padjadjaran.
Darmawan, Deni, & Kunkun Nur Fauzi. (2013). Sistem Informasi Manajemen. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Denis, McQuail. 2011. Teori Komunikasi Massa McQuail Edisi 6 Buku 1. Jakarta: Salemba Humanika.
Mangkunegara, A. A. Anwar Prabu. 2002. Perilaku Konsumen. Edisi Revisi. Bandung: Revika Aditama.
Moleong, Lexy J. 2001. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Prasetijo, Ristiyanti dan Ihalauw Jhon. 2005. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Andi.
Rogers, Everett M. (2001). ‘The Digital Divide’, Convergence, vol. 7, no. 4.
Romli, Asep Syamsul M. 2012. Jurnalistik Online : Panduan Praktis Mengelola Media Online. Bandung: Nuansa Cendikia.
Sanyoto, Sadjiman Ebdi (2009). Nirmana Dasar-dasar Seni dan Desain. Yogyakarta & Bandung: Jalasutra.
Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitati, Dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Semedhi, Bambang (2011), “Sinematografi – Videografi Suatu Pengantar”, Penerbit Ghalia Indonesia, Bogor.
Setiadi, Nugroho J. 2003. Perilaku Konsumen (Konsep dan Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran). Jakarta: Kencana.
Sumarwan, Ujang. 2004. Perilaku Konsumen : Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Jakarta: Ghalia Indonesia.
Suyanto, M. 2003. E-commerce Perusahaan Top Dunia. Yogyakarta: Andi
Zarnuji. 2013. Ekspedisi Menantang Laut. Jelajah 48 Pulau di Madura. Surabaya: PT Temprina Media Grafika.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.