Overview of the Illustration on the Packaging Design of "Tjap Gardoe Tea" Viewed from Visual Elements
DOI:
https://doi.org/10.32815/jeskovsia.v7i01.902Keywords:
Ilustration, packaging, designAbstract
This study examines the visual packaging of Tjap Gardoe tea. The local tea product is studied to find out whether the visual meaning contained in the visual of the Tjap Gardoe tea packaging, and whether the visual meaning has something to do with the social background in it. This study used a descriptive research method with a qualitative approach using data collection techniques from literature and observation.
Downloads
References
Leonard, Blusse. (1986). Strange Company.Holland: Foris Publications. Nochlin, Linda.
(1978). Realism. Middlesex : Penguin.
Riyanto, Bedjo. (2000). Iklan Surat Kabar Dan Perubahan Masyarakat Jawa Masa Kolonial. Yogyakarta: Tarawang.
Leonard, Blusse. (1986). Strange Company. Holland: Foris Publications.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Hak cipta pada artikel akan dialihkan ke JESKOVSIA (Jurnal Desain Komunikasi Visual Asia) jika artikel tersebut telah diterima untuk diterbitkan. Author menyatakan mengalihkan seluruh hak cipta, tanpa batasan apapun kepada JESKOVSIA. Author dengan ini menyatakan dan menjamin bahwa artikel yang telah dibuat adalah karya asli penulis yang tertera di artikel, kecuali untuk materi yang jelas diidentifikasi sumber aslinya, dengan pemberitahuan izin dari pemilik hak cipta jika diperlukan. Pengalihan hak cipta mencakup hak eksklusif untuk memperbanyak dan mendistribusikan artikel, termasuk cetak ulang, terjemahan, reproduksi fotografis, microform, form elektronik (offline, online) atau reproduksi lain yang serupa.